• Hallintoneuvosto
  • Riskienhallinta
  • Sisäpiirihallinto
  • Tilintarkastus
  • Sisäinen tarkastus
  • Palkitseminen
  • Yhtiöjärjestys
  • VR Kaupunkiliikenne
  • Kiinteistöt
  • Dr19-veturi
  • Tapahtumia aikajanalla
  • Hankinta
  • Konduktööriksi
  • Sijoittajalle
  • Itsepalvelukanavien osuus lipunmyynnistä jatkaa kasvuaan – VR panostaa digipalveluihin

    Matkustajaliikenteen itsepalvelukanavia ovat vr.fi, VR Mobiili sekä lippuautomaatit. Joulukuussa kanavien yhteenlaskettu osuus oli 61,3 prosenttia lipunmyynnistä, joka on kaikkien aikojen korkein itsepalveluaste.

    VR:n verkkosivusto uudistettiin kesäkuussa 2014. Tavoitteena oli luoda selkeä sivusto, josta on helppo ostaa junalippuja ja löytää tietoa VR:n lipuista, palveluista ja matkustamisesta. Sivustoa on responsiivisen toteutuksen myötä helppo käyttää niin mobiilissa, tabletissa kuin pöytäkoneella. Asiakkaat pitivät muutosta hyvänä, sillä asiointi on helpottunut päätelaitteesta riippumatta. Sivustolla vieraili vuoden 2014 aikana noin 1,1 miljoonaa kävijää kuukaudessa.  

    VR Mobiili sai asiakkaiden toiveesta päivityksen parempaan käyttöliittymään. Päivityksen sekä markkinointitoimenpiteiden ansiosta VR Mobiilin käyttäjämäärät kasvoivat noin 240 000:een vuonna 2014. 

    Verkkokaupassa otettiin käyttöön Chat-palvelu, joka palvelee asiakkaita Autojuna-ostoksen yhteydessä. Kokemukset palvelusta ovat olleet hyviä ja käyttöä on päätetty laajentaa vuonna 2015. Joulukuussa 2014 lanseerattiin myös parannettu sähköpostilippu, joka helpottaa asiointia junassa. Asiakas voi nykyisin näyttää lipun suoraan sähköpostista, esimerkiksi puhelimen tai tabletin näytöltä.