• Hallintoneuvosto
  • Riskienhallinta
  • Sisäpiirihallinto
  • Tilintarkastus
  • Sisäinen tarkastus
  • Palkitseminen
  • Yhtiöjärjestys
  • VR Kaupunkiliikenne
  • Kiinteistöt
  • Dr19-veturi
  • Tapahtumia aikajanalla
  • Hankinta
  • Konduktööriksi
  • Sijoittajalle
  • Hyvityspyynnöt

    • VR vastaanotti asiakkailtaan vuotta 2015 koskien yhteensä 9 654 kpl EU:n rautatievastuuasetuksen mukaista hyvityspyyntöä.
    • Saapunut hyvityspyyntö käsiteltiin ja asiakkaalle vastattiin keskimäärin kahdeksan vuorokauden kuluessa.
    • VR noudattaa hyvitys- ja korvauskäsittelyssä rautatiekuljetuslakia ja EU:n rautatievastuuasetusta.

    Palautteet ja korvaushakemukset

    VR vastaanottaa asiakkailtaan palautteita ja korvaushakemuksia. Näiden käsittely on keskitetty VR Asiakaspalvelukeskukseen. Saapuneiden palautteiden ja korvaushakemusten aiheet vuonna 2015 jakautuivat seuraavasti:

    Vuonna 2015 iso osa palautteista ja hyvityspyynnöistä koski edellisvuosien tapaan junaliikenteen täsmällisyyttä. Tämän kehittämiseksi VR tekee tiivistä yhteistyötä Liikenneviraston ja HSL:n (Helsingin seudun liikenne) kanssa. Lue lisää täsmällisyydestä täältä. Samojen tahojen kanssa VR tekee yhteistyötä häiriötilanteiden asiakasinformaation parantamiseksi.

    Asiakkaiden palautteet ja yhteydenotot ovat VR:lle tärkeitä ja ne huomioidaan tarkasti jatkuvassa kehitystyössä. Lisää matkustajaliikenteen asiakaslähtöisestä kehittämisestä voit lukea täältä.

    Matkustajien tyytyväisyys VR:n palveluihin on pysynyt korkeana. Tyytyväisten matkustajien osuus oli vuonna 2015 87,3 prosenttia (2014 90 %).